måndag 20 januari 2014

dreja stort i två delar

stor urna drejad i två delar

För flera år sen gick jag en kurs i att dreja stora saker. Då provade jag på en teknik där vi drejade i två delar som vi sen satte ihop. Resultatet den gången blev den här stora urnan, på bilden under en  utställning på Konst i Kvarn i Vindeln.

Sen dess har jag tänkt att jag skulle prova det igen, men inte kommit till skott. Förrän nu i helgen... Jag har aldrig riktigt förstått tjusningen med att titta på You-tube klipp, förrän (det också) nu i helgen... Tänkte fräscha upp minnet och började leta klipp. Fick mest prestationsångest, tills jag hittade det här: dreja i två delar Så avdramatiserat och skönt!

Det resultatet liknar faktiskt hur det gick för mig ;) Hade inte med mig kameran till verksta´n, så bild på den får bli en annan gång.

Ha en skön vecka / Kram Birgitta



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar