torsdag 3 oktober 2013

uppfräschad vit dörrkrans

uppfräschad dörrkrans till vintern
 
Dörrkransen jag satte upp förra hösten såg lite sliten ut i våras, så då plockade jag ner den. Nu har jag återanvänt stommen och "fräschat" till den lite. Fåglarna satt egentligen på en liten järnpinne, men den knipsade jag bort och virade fast dem med lite ståltråd istället.
 
Är ju så himla svag för hjärtan, så när jag hittade den här söta damen i somras kunde jag inte låta bli att köpa med henne hem :) Känns som om hon håller ett vakande öga över oss och våra gäster.
 
Kring vår husflytt så är den geotekniska undersökningen klar, rivningslovet är också klart. Nu ska vi försöka få fram el till tomten och ha ett samverkansmöte med kommunen.
 
Snart är det helg, och vi ska försöka ta ett möte med skorstenen igen. Eller vi och vi... jag stannar hemma och är med barnen till förmån för de med mer muskler ;-) Hoppas de får ner allt som är kvar, det skulle vara så skönt att få det gjort nu i höst, även om flyttfirman inte har möjlighet att flytta huset förrän till våren.
 
Ha det gott, kram/ Big
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar