söndag 6 april 2014

påsk-ägg i riset

målade påskägg i påskriset

målade påskägg i påskriset
 
Påsken närmar sig, då passar det väl bra med lite påskägg i påsk-riset? Äggen har jag målat själv för flera år sen, men de håller bra och är fortfarande fina.
 
Det är mini-höns-ägg som är urblåsta och sköljda. Ett snöre har jag satt fast på en liten pinne/piprensare och petat in i hålet. Sen har jag målat flödigt med vanlig vattenfärg. När färgen torkat har jag doppat äggen i klar-lack.
 
Om en vecka är det påsklov...eller lov och lov - vi ska renovera väggarna och taket i vardagsrummet och köket. Tapeterna är beställda, barnvakterna bokade. Väggen mellan rummen ska rivas för att försöka få in lite mer ljus i lägenheten. Den här helgen har vi försökt börja plocka undan och frigöra yta där saker kan få plats under renoveringen. Farmor och farfar kommer upp från Småland och är med flickorna under veckan och mormor och morfar rycker in under helgen så vi får tid till att arbeta intensivt.

Det är så skönt med helg! Synd bara att den går så otroligt fort. Det ska hinnas med så mycket på en helg - städas, umgås, planeras, jobbas, vilas... just det där sista blir det lite si och så med känner jag. Får bli en tidig kväll i kväll.

Ha en fin vecka allihopa! Kram/ Birgitta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar