onsdag 23 oktober 2013

frukostskålar i stengods

drejad läderhård frukostskål i stengodskeramik

drejad läderhård frukostskål i stengodskeramik
 
Nu på har det äntligen blivit av att jag kan vara lite mer i min verkstad. Drejskivan är på plats, efter en tur till en verkstad som tittade till den och försökte få bort ett missljud. Lite bättre blev den. SÅ nu har jag drejat! Så roligt, det var så länge sen sist!
 
Har provat göra frukost-skålar. Lita mindre modell eftersom det är vad jag själv föredrar till min frukost ;)
 
Får se hur små de blir när de krympt färdigt i glasyrbränningen. Skålarna ska få en vit tennglasyr när jag glasyrbränner. Har även gjort fler skålar med "stad i nattljus".
 
Varför då denna aktivitet? Jo, det börjar närma sig jul och Kulturmejeriets årliga julutställning/butik!
 
Ha det gott, kram/ Birgitta


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar