fredag 1 mars 2013

snabb gardin "pull pull"



gardiner och kryddhylla shabbychic

För några helger sen sydde jag till nya gardiner till köket och barnens lekrum. Tog en enkel och snabb väg - färdiga paneler som bara behövdes fållas...

Dessutom var jag oerhört effektiv då jag köpte tyget... kommer den snabbheten av att jag med småbarn sällan (aldrig...) får tänka helt egna tankar särskilt länge?? Jag gick i alla fall in i affären 10 minuter innan jag hade klipptid hos frissan. Tittade på det som fanns att välja på, hittade två och köpte dem direkt. Hann i tid till frissan... Det känns som om det aldrig skulle hänt innan vi fick våra barn ;)

Hjärtegullet har förresten introducerat ett nytt uttryck i familjen. Hon ville jag skulle komma - snabbt, så hon sa: "Kom nu, pull pull!"
Jag undrade såklart var hon fått det ifrån "Pettsson säger ju det..." (till sina hönor ja...)

På väggen hänger min kryddhylla, med gamla glasburkar som fått nytt lock av snygga vinkorkar.


kryddhylla shabbychic
 
Ha en skön helg, kram / Birgitta




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar