onsdag 4 juni 2014

Nya tapeter i vardagsrummet

tapet decor maison queen 3218

tapet decor maison queen 3218

Vi har ju påbörjat renoveringen i lägenheten också, och nu har vi tapetserat vardagsrummet. Nästan hela i alla fall... det måste till en liten list/bräda på kanten av väggen som vi tog ner innan vi kan tapetsera klart. Lister vid golv och runt dörrar sätter vi upp när nya golvet är på plats i augusti.

Det är roligt var man kan hitta inspiration och se tapeter... Jag och en fin vän var på IKEA i vintras och i ett utställningskök hade de satt upp den här tapeten. Jag föll direkt och tyckte den var så fin, hur ljuset speglar sig fast det är mörkt i rummet och att det händer något i mönstret fast den inte tar överhand. I vissa ljus se den helt vit ut.

När vi sen lånade hem en tapetkatalog såg den inte alls lika ut som jag mindes den. Fast jag tänkte att första intrycket är alltid det bästa och vi beställde den i alla fall. Det är jag glad för! Tur att IKEA skrivit en lapp om vilken tapet de satt upp: tapeten är från Decor Maison, kollektion Queen nr 3218.

Hurra!/ Birgitta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar