torsdag 7 november 2013

burk i raku

rakuburk med hjärta

Det har hänt mycket här i höst, med bland annat inskolning på dagis och nytt jobb. Jag har ändå försökt hinna med att pyssla och arbeta med keramiken lite. Har gjort ett ryck och hunnit göra lite nytt till julbutiken på Kulturmejeriet. Ska bara bränna och glasera...

En sak som jag saknat att jag inte hunnit med är att bränna raku. Brukar ha gjort det i alla fall en gång per år, men nu har det alltså inte blivit av. Bilden är på en burk som jag brännt tidigare. Burkar med lock är jag annars väldigt svag för och tycker om att göra. Har några i verkstaden som behöver göras klara, så jag kanske får göra det först innan jag tänker på att bränna nya ;)

Kul att du tittade in! Ha en bra dag/ kram Birgitta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar