lördag 25 augusti 2012

dop


Vi har ju haft dop här i sommar. Inbjudningskorten har jag visat tidigare, men inte bilder från själva dopdagen. Vi höll till hos en faster till mig, i deras loge. Hade en vision innan att jag önskade vimplar i taket - så blev det också! Fast jag undrade vad jag hade gett mig in på när jag sena kvällar innan satt och sydde för att hinna bli klar... Men stämningsfullt och vackert blev det! Jag är inte själv superbra på att sy, men hittade en fin beskrivning här.


 
Logen har väldigt fin utsikt över Vindelälven och dess naturbeten, finare altartavla får man leta länge efter!

 



Till Hjärtegrynets storasyster hade jag gjort en dopskål - så det ville jag ju naturligtvis också göra till henne. Här efter dopet med dopvattnet kvar. Använde svart lera som jag anser blir vackrast utan glasyr (fast bränd i 1240 grader så den är vattentät) och gjorde sedan en silverbränning på dubbelhjärtat i botten av skålen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar