söndag 11 januari 2015

grrrr... lejon

sytt lejondräkt till barnen
 
sytt lejondräkt till barnen

Oj så skön jul-ledighet det varit! Vi har bara varit hemma och tagit det lugnt tillsammans i familjen. Gjort det förmodligen de flesta gör- vilat och ätit. Tror jag varit björn eller nå´t sånt tidigare.... att man kan sova så mycket - och ändå vara trött när man vaknar... jag har nästan gått i ide under julen :)

Tur att förra veckan startade lugnt med bara två arbetsdagar. Kändes lite chock-artat att helt plötsligt jobba efter all skön ledighet. Nu är nästa ledighet inte förrän sportlovet v 10.

Var alltså ledig länge och fick lite tid att plocka undan i arbetsrummet, och hamnade i sy-lådan. Bland kläder som skulle lagas (en del hade barnen vuxit ur redan...) hittade jag material till en lejondräkt som jag hade tänkt sy för typ ett år sen! Så det tog jag tag i. Såå skönt när det blev klart - och till barnens stora glädje! Nu är det inte det lättaste att fånga en rytande björn på bild ;)

Annars så är det faktiskt tur att det är vinter och kallt ibland. Så jag tvingas ta det lugnt och hitta inspiration. Just nu samlar jag tankar och idéer inför sommarens renovering av köket i stugan. Har också lånat en bok om byggnadsvård nu under julen som jag plöjt igenom. Mycket tänkvärt i den! "Stora boken om byggnadsvård" av Göran Gudmundsson. Har du något gammalt hus du tänker renovera och vill ha lite tankar och ännu inte tittat i den boken - gör det! Lite om allt, men mycket omfattande.

Har reserverat ett antal böcker till på biblioteket, och förhoppningsvis känner jag mig stärkt av dem och kan gå in på fönsterrenoveringen snart :)

God fortsättning på det nya året och ha en fin vecka! Kram/ Birgitta



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar