tisdag 18 november 2014

racerkråka

täljd racerkråka i trä

I trappan, på den lilla avsatsen bredvid trappstegen, har jag världens finaste racerkråka. Jag blir glad varje gång jag går i trappan och ser den "åka ner" i full fart. En kråka täljd i trä. Tyvärr hade jag glömt vad han heter som har gjort den... men jag fick ett mail - av David Holmlund - som konstnären heter! Tänk vad bra. Tack David för ditt mail!

Vill du se mer av vad David gör kan du titta på skulpturen.se

I racerfart går vi också mot jul. Vi högg faktiskt vår julgran i helgen, så nu står den på baksidan och väntar på att få komma in under första advent :) Tidigare satte vi upp granen strax innan julafton, och vid nyårsafton började jag känna mig less på den. Eftersom det känns så fel att hugga en gran för så kort tid - så oerhört slösigt på naturresurserna - så tar vi in den tidigare och njuter mer av den innan jul istället. För riktig gran vill jag trots allt ändå ha...

Här är annars så oerhört mörkt och dystert ute nu. Det blir liksom aldrig ljust. Cykellyset är på både när jag åker till jobbet och när jag cyklar hem igen. Ögonen var så trötta i morse att det gjorde ont att läsa tidningen. När jag läst till botten av sidan ville ögonen bara sluta sig och vila lite... Längtar redan till sommaren och ljuset!

Har du något tips för att bli piggare eller hur man kan stå ut i väntan på ljuset så skriv gärna en rad :)

kram/ Birgitta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar