måndag 3 februari 2014

knopphängare

knopphängare shabby-chic


knopphängare shabby-chic

Under helgen har jag glaserat det jag skröjat och satt en glasyrugn. Eftersom det tar så lång tid för ugnen att svalna får jag hålla mig lite - fast jag skulle vilja tjuvglutta ;)

I väntan på att få öppna glasyrugnen tänkte jag visa en knopphängare jag målat och som nu är upphängd i lekhörnan. Barnens utklädningskläder hänger där - för det mesta, när de inte ligger på golvet...

Innan var den brunlaserad. Jag började med att slipa, rengöra och grundmåla. Sen målade jag två varv med färdigfärg innan jag skrapade lite här och där.

Imorgon kväll öppnar jag min glasyrugn. Alltid lika spännande - eller skräckblandad förtjusning. Man vet aldrig exakt hur det ser ut. Spännande, spännande, spännande!

God kväll gott folk :)

kram/ Birgitta


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar