måndag 27 maj 2013

hiss/mörkläggningsgardin med keramikhjärta

hiss/mörkläggningsgardin med keramikhjärta


När de ljusa nätterna kommer här uppe så är det inte så lätt för en liten att sova. Speciellt inte på morgonen... "vakna mamma, det är morgon mamma, det är ljust ute!"

Tänkte därför visa en ganska enkel hissgardin jag sydde till sovrummet av ett tyg som håller mycket av ljuset ute. Inte allt, det var inte ett totalt mörkläggningsgardinstyg, men tillsammans med persienn så blir det helt OK mörkt i rummet.

Beskrivning hittade jag på hemmet i fokus

Som knopp i änden satte jag en keramikhjärta i stengods som jag endast bränt, och inte glaserat.


hiss/mörkläggningsgardin med keramikhjärta
 
Fick tyg över, så jag tänkte sy fler - kanske till stugan (läs friggeboden...). Den håller ju på att vara klar snart, bara foder runt fönster och dörr kvar. Men det är en annan historia ;)
 
Ha en toppenvecka så här början av sommaren!
 
kram/ Big


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar