torsdag 1 november 2012

tackkort från dopet

Jag gjorde tackkort här tidigare i höstas, och nu har ju alla fått dem så då tänkte jag visa dem här också :)

Så här gjorde jag:


bild på pappersskärare

Köpte lite tjockare papper, samma som till inbjudningskorten. Delade varje på längden med min pappersskärare.

tackkort med hjärta till dop
 
Varje kort delades in i tre delar med en vikning. Hade kvar hjärtan från inbjudningskorten som jag ville ha här också, för att hålla ihop dem båda lite. Hjärtat är det första man ser när man öppnar upp det.
 
tackkort till dop
 
Stämplade "TACK" ovanpå hjärtat med en mörkbrun färg. Svart hade också fungerat, men det hade sett lite mer skarpt ut, den bruna färgen harmonierar mycket bra med den övriga färgskalan.
 
foton inklistrade i tackkortet till dopet
 
Jag ville ha många bilder, så på alla tre sidorna inne i kortet klistrade jag fast foton. För att få dem i rätt storlek använde jag återigen min skärare. Kring hjärtat på insidan skrev vi våra namn med svart tunn fiberspetspenna. Sen vek jag ihop kortet, satte ihop det med en liten pins, skrev adresser, frankerade och skickade till alla som var med på Hjärtegrynets dop. Hurra!
 
Tick tack, smick smack - alla glada för ett fint kort i brevlådan!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar