onsdag 12 september 2012

dörrkrans x3

Var hos fina vännen som bor nära skogen. Hon föreslog att vi skulle göra lite "höstiga saker", så vi gick ut och hämtade in lite material till dörrkransar från skogen. Toppendag med toppenhöstväder!

 
 
Som stomme har jag lindat kraftig ståltråd runt några varv. Första kransen har en bas av mossa med lingonris utanpå. I mitten hängde jag en tunn ståltråd där jag trätt fast ett rakuhjärta och några pärlor.
 
 
 
 
 
Den andra kransen, på en ståltrådsstomme som jag format som ett hjärta, lindade jag enbart mossa. För att det skulle hända något mer fäste jag små glaspärlor med stålträd lite här och var.
 
 
Den tredje kransen har jag gjort vid ett annat tillfälle. Här har jag köpt lite olika delar på en blomsterträdgård och satt ihop. Kransen målade jag vit med vit spray-lack-färg. Hjärtana är i raku.
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar